loading...

همه جا و همه چیز

پرشور بازدید : 88 یکشنبه 04 خرداد 1399 نظرات (1)

شاید شما هم وقت مراجعه به کلینیک های روانشناسی را نداشته باشید یا اصلا با این خدمات آشنایی ندارید و یا خجالت می کشید به روانشناس مراجعه کنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم دوست ندارند به مشاور مراجعه کنند اما الان اوضاع فرق کرده و دیگر بهانه ای برای مراجعه به مشاور وجود ندارد.

منبع: از ویکی روان مشاوره روانشناسی آنلاین بگیر زوم لایف

پرشور بازدید : 204 شنبه 20 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

با حضور پر رنگ تر اينترنت پر سرعت در بين کاربران به خصوص در کشور عزيزمان ايران، کم کم پاي سبک هاي جديدي از مشاوره روانشناسي به اين عرصه باز شد که از مهم ترين آنها مي توان به مشاوره آنلاين روانشناسي نام برد.

لینک:

https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-329199

 

پرشور بازدید : 128 یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شاید برای شما هم مانند دیگر بازدیدکنندگان سایت ویکی روان این پرسش مطرح باشد که مشاوره روانشناسی آنلاین چیست و چطور انجام می شود؟ قبلا در ویکی روان در اینباره صحبت کردیم که تعریف مشاوره روانشناسی چیست اما موضوع این مطلب کاملا متفاوت است، چون قصد داریم به یکی از مهم ترین و به روز ترین انواع مشاوره به نام مشاوره روانشناسی آنلاین صحبت کنیم که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

لینک:

https://www.wikiravan.com/consultation/blog/What-is-online-psychology-counseling

پرشور بازدید : 77 سه شنبه 09 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شناخت تعريف اعتياد از نظر روانشناسي کمک زيادي مي کند تا بتوانيم با اين بيماري بهتر آشنا شويم و بدون پيش داوري آن را بررسي کنيم. خب به نظر شما اعتياد چيست و معتاد کيست؟ اعتياد به شرايطي اطلاق مي شود که يک فرد به استفاده از مواد و يا رفتاري روي مي آورد که مجبور است دائما آن را تکرار کند.

منبع : 

https://www.wikiravan.com/اعتیاد-چیست/

پرشور بازدید : 289 یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

هميشه سوال مي شود معني هوس چيست يا منظور از هوا هوس چيست و راهي براي کنترل آن وجود دارد؟ شايد ديدگاه هاي متفاوتي درباره معني هوس وجود داشته باشد اما از نظر علم روانشناسي در واقع هوس شروع کننده هر نوع رابطه عاشقانه بين دو جنس مخالف است. در اين مقاله سايت روانشناسي ويکي روان به بررسي اين مي پردازيم که معني هوس چيست

لینک منبع:

https://www.wikiravan.com/هوس-چیست؟/

پرشور بازدید : 207 سه شنبه 02 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

تعريف مشاوره روانشناسي چيست و به چه دردي مي خورد؟ چرا بايد از مشاوره روان شناسي استفاده کنم؟ آيا مشاوره به کار من مي آيد؟ اين دست سوالات زياد از ما در سايت ويکي روان پرسيده مي شود اما چون تعدادي از بازديدکنندگان ويکي روان درباره اينکه معني مشاوره روانشناسي چيست اصلا اطلاع ندارند و در اين مطلب سايت مشاوره روانشناسي ويکي روان قصد داريم اين موضوع را کاملا باز کنيم تا به سوالات احتمال ذهنتان پاسخ داده شود.

مرجع مقاله : ویکی روان

پرشور بازدید : 75 شنبه 28 دی 1398 نظرات (0)

آرامش درونی آرزوی همه انسان ها است فرقی نمی کنه پولدار باشید یا نه، فرق نمی کنه زن هستید یا مرد در هر صورت آرامش درونی می تواند تجربه فوق العاده از زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این پست سایت روانشناسی اعصاب و روان به بررسی راه های دستیابی به آرامش درونی از دید علم روانشناسی می پردازیم.

چگونه به آرامش درونی برسیم؟

منبع مقاله : 15 راه رسیدن به آرامش درونی در زندگی

پرشور بازدید : 77 پنجشنبه 09 آبان 1398 نظرات (0)

روانشناسی شاخه های مختلف دارد که موضوع روانشناسی خانواده درمانی هم یکی از آنها میباشد.

در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع میپردازیم.

اهمیت روانشناسی خانواده درمانی

به طور کلی روانشناسی به بررسی تمام جنبه های روحی و روانی افراد در تقسیم بندی های فردی و اجتماعی میپردازد.

به غیر از بخش فردی که موضوعی جدا میباشد، بخش اجتماعی بخشیست که افراد به ایجاد تعامل با دیگران میپردازند.

اولین ورود افراد به بخش اجتماعی در خانواده میباشد و اولین کسانی که ما با آنها در تعامل هستیم افراد خانواده و نزدیکان ما هستند

این افراد دارای بیشترین تاثیر بر روی ما هستند و میتوانند در شکل گیری شخصیت و نوع آینده ما تاثیر فوق العاده ای داشته باشند.

حال وظیفه روانشناسی خانواده درمانی به عنوان شاخه از علم روانشناسی که به طور تخصصی بر روی موضوعات خانواده تمرکز دارد این است که بتواند روابط میان افراد خانواده را مورد بررسی قرار دهد و آن را تحلیل کند.

اهداف روانشناسی خانواده درمانی سیستمی کدامند؟

به طور کلی یکی از مهم ترین اهداف روانشناسی خانواده درمانی این است که از پیش گیری مشکلات احتمالی میان اعضای خانواده جلوگیری کند و یا مشکلات آنها را به خوبی حل و فصل نماید.

این خواسته اصلی روانشناسی خانواده درمانی میباشد.

در کنار این خواسته باید بتواند برای هر خانواده و هر نوع تعامل میان افراد راه کاری را پیشنهاد دهد تا بهتری نتیجه حاصل شود.

با استفاده از داشته های این علم افراد میتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند و به خواسته های فردی و خانوادگی خود برسند

علت این امر این است که حتی افراد یک خانواده هم میتوانند به طور کلی به هم در موضوعات مختلف اختلاف نظر داشته باشند و باید با استفاده از تعالیم روانشناسی خانواده درمانی این مشکلات را به حداقل رساند.

مانند روانشناسی این شاخه از آن هم قصد دارد تا مشکلات را حل و فصل کند و نگذارد مشکلات جدید وارد تعاملات خانواده شود.

منبع: روانشناسی خانواده درمانی چیست؟

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 1,446
  • بازدید کلی : 7,350