loading...

همه جا و همه چیز

پرشور بازدید : 83 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

خب درود بر شما دوستان عزیز همراه وبلاگ همه چیز و همه جا.

اهمیت استفاده از تست روانشناسی

یکی از دلایل اهمیت تست روانشناسی این است که کمک ویژه ای میکند تا اختلالات احتمالی روحی روانی ما را آشکار میسازد.

البته شرط اصلی استفاده از تست روانشناسی این است که پایه علمی داشته باشد و بتواند تحلیلی صحیح از وضعیت ما ارائه دهد.

در این صورت میتوان به آن استناد کرد و به استفاده از دیگر تست های روانشناسی ادامه داد.

یادتان باشد هر تست روانشناسی هدفی خاص دارد که باید آن را دنبال کنید و بر اساس آن اهداف در آن شرکت کنید.

پرشور بازدید : 116 شنبه 17 فروردین 1398 نظرات (0)

ترجمه متون ادبی یکی از کارهای بسیار سخت است.

ترجمه ادبی

ترجمه ادبی

اگر این ترجمه از زبان فارسی به زبان های دیگر باشد که بسیار سخت تر هم میشود.

یکی از دلایل سختی ترجمه متون ادبی از فارسی به زبان های دیگه غنای زیاد زبان فراسی و ادبیات گسترده آن است که نیازمند تسلط بسیار زیاد به زبان فارسی و زبان مقصد میباشد.

با هر حال در ذهن داشته باشید برای ارائه بهترین ترجمه متون ادبی باید به تمام جنبه ها متنی و مفهوم متن بیشتر از معانی کلمات دقت داشته باشد.

مفهوم در ترجمه ادبی حرف اول و آخر را میزند پس دنبال ترجمه کلمات نباشید.

پرشور بازدید : 100 چهارشنبه 15 اسفند 1397 نظرات (0)

ترجمه کردن ظرافت های خاص زیادی دارد که مترجم های حرفه ای و کار کشته از آنها مطلع هستند. همین فوت و فن های ترجمه هست که آنها را از مترجمین عادی جدا میکنه و باعث میشه درآمد های بیشتری داشته باشند و بتونن کار بهتری ارائه بدهند.

بهترین نوع ترجمه متن

بهترین نوع ترجمه متن

خب بسته به اینکه از کدوم یک از انواع ترجمه استفاده میکنید نتیجه کار میتونه متفاوت و ویژه باشه و مراحل کار هم بدون شک متفاوت خواهد بود.

اما اینکه از چه روشی برای به دست آوردن بهترین نتیجه در ترجمه استفاده کنیم ربط صد در صدی به این داره چقدر به اصول ترجمه پایند هستید.

این و خیلی خلاصه و شفاف خدمت شما عرض کنم که نمیشه با نرم افزاهایی مثل گوگل ترنسلیت که ترجمه ماشینی دارند به نتیجه خوبی رسید.

بله کار شاید در ظاهر راحت تر بشه اما در حقیقت باید وقت زیادی بزارید تا بتونید متن و نگارش کنید و به نتیجه خوبی برسید.

اگر خیلی به استفاده از تکنولوژی پایبند هستین باید این و خدمتتون بگم که انواع برنامه ترجمه در بازار موجود میباشد و میتونید از آنها استفاده کنید.

از نرم افزارهای دیکشنری گرفته تا  کاملترین نرم افزارهای کمک ترجمه که همه آنها را میشناسند و نسخه های وطنی و خارجی هم کم نداره.

به هر حال نوع ترجمه متن به ساختار متنی که میخواین ترجمه کنید و شیوه کاری شما بستگی مستقیم داره

پرشور بازدید : 68 شنبه 04 اسفند 1397 نظرات (0)

تو دنیای مترجمین غیر حرفه ای گوگل ترنسلیت به عنوان بهترین راه ترجمه انواع متن عمومی و تخصصی شناخته میشه.

گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت یک نرم افزار نحت وب برای ترجمه از زبان های مختلف به هم هست که قابلیت های زیادی هم داره.

اما برای زبان فارس خوب کار نمیکنه.منظور اینه که به خاطر ساختار متفاوت زبان های فارسی با یک زبان مانند انگلیسی متن ترجمه شده نه تنها کیفیت بالایی نداره بلکه باید ویرایش بشه تا بتونیم ازش استفاده کنیم.

بهتره ا گوگل ترنسلیت در ترجمه کلمات زبان عمومی استفاده کنید چون استفاده برای ترجمه متن و کلمه تخصصی نه تنها کمکتون نمیکنه بلکه باعث میشه بیشتر به اشتباه بیوفتین و دوباره کاری بشه.

همچنین برای ترجمه کامل متن اصلا از این نرم افزار استفاده نکنید چون وقت یادی ازتون میگیره

پرشور بازدید : 110 یکشنبه 07 بهمن 1397 نظرات (0)

خیلی ها ترجمه را یک کار ساده و پیش پا افتاده میدونن که خیلی ساده میتونن با گوگل ترنسلیت و این طور ابزارها اونو انجام بدن اما اصلا اینطور نیست و باید به اون به شیوه ای اصولی تر نگاه کنیم.

تاریخچه ترجمه دارای فصل های بسیار زیادی میباشد که باید آنها را به خوبی بدانید تا اطلاع کافی از کاری که میکنیدداشته باشید، تاریخچه ترجمه کمک شایانی میکنه تا بدونید به کیفیت کارتون بیفزایید.

این موضوع در زبان های مختلف بیشتر نمود پیدا میکنه، برای نمونه اگر بدونید تاریخچه زبان فرانسه چه چیزهایی را حکایت میکند بهتر میتوانید از فرانسه به زبان های دیگر ترجمه کنید، این خود یکی از نکات بسیار دقیق و حرفه ای کار ترجمه میباشد که باید در نظر داشته باشید.

باور کنید ترجمه فقط معنی کردن لغات نیست و خیلی موضوعات دیگه باید بررسی ومطالعه بشن تا بشه کاری خوب و تحویل داد به همین خاطر باید به اصول حرفه ای ترجمه پایبند بود تا کار خوب جلو بره

پرشور بازدید : 81 شنبه 15 دی 1397 نظرات (0)

سلام دوست عزیز، حتما تو هم با گوگل ترنسلیت کار کردی و کاربرد ترجمه ماشینی و میدونی. ترجمه ماشینی به ترجمه ای گفته میشه که مترجم به جای استفاده از ابزارهای کمک مترجم و ترجمه به طور سنتی از نرم افزارهاییی استفاده میکنه که کلا کار ترجمه و انجام میدن.

کاربرد ترجمه ماشینی

یعنی اینکه متن مبدا رو بهش میدن و متن ترجمه شده رو تحویل میگیرن.

کاربرد اصلی ترجمه ماشینی

این نوع ترجمه طرفدارای زیادی هم داره و یکی از مرسوم ترین انواع ترجمه به شمار میره. اما خب داستان به همین سادگی هم نیست.

ترجمه ماشینی بر عکس راحتی در استفاده که داره از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیست و بیشتر مواقع متن نهایی به ویرایش های کلی نیاز داره که همین حجم کارو نه تنها کم نمیکنه بلکه بیشتر هم میشه.

در زبان هایی مثل آلمانی، فرانسه و انگلیسی چون ساختار زبان ها مثل هم هستند و از اصول گرامری و نگارشی مشابهی استفاده میکنند مشکل خاصی به وجود نمیاد.

یعنی اینکه ترجمه ماشینی به خوبی جواب گوی نیاز های مترجم میباشد.

اما در ترجمه از زبان هاییی مثل فارسی، چینی و حتی عربی بعضا مترجم به مشکلات زیادی بر میخوره که باهاشون آشنا هستید و در بالا هم اشاره کردم.

تصمیم با شماست

بیشتر کاربرد ترجمه ماشینی برای زمانی است که نیاز به درک مفهوم کلی متن و یا بخشی از اون رو داشته باشیم و به هیچ وجه برای ترجمه های علمی و تجاری از اونها استفاده نکنیم.

به هر حال وقتی بخواین ترجمه اصولی و دقیقی داشته باشید باشد بتونید با روش های مرسوم کار ترجمه آشنایی داشته باشید و از اونها استفاده کنید تا کیفیت کار پایین نیاد.

پرشور بازدید : 67 یکشنبه 02 دی 1397 نظرات (0)

اینکه چرا انگلیسی به عنوان یکی از پر کاربرد ترین زبان ها و به قولی زبان تجارت هست به تاریخچه این زبان و نحوه گسترش اون در سطح جهان بر میگرده اما اینکه چرا باید انگلیسی یاد بگیریم موضوعی است که خیلی جواب دهی به اون سخت نیست.

انگلیسی توسط تعداد بسیار زیادی از مردم در سراسر دنیا صحبت میشود به نوعی میتوان آن را یکی از بین المللی ترین زبان های دنیا دانست.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی هم به همین موضوع بر میگردد که دانستن البته به معنای خواندن، نوشتن و صحبت کردن انگلیسی این توانیی را به ما میدهد که بتوانیم با ملل دیگر به راحتی و سرعت زیاد ارتباط برقرار کنیم.

ارتباطات نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند و بدون شک زبان انگلیسی میتواند این نقش را بسیار قوی تر اجرا کند.

اما برای یادگیری زبان انگلیسی نمیخواهد که زمان بسیار زیادی وقت بگذارید، میتواندید با روزانه نیم ساعت که اصلا زمان زیادی نیست بعد از مدتی کوتاه مانند یک سال به خوبی تسلط داشته باشید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی این قدرت را به شما میدهد که از دیگران متمایز باشید و بتوانید به عنوان فردی صاحب سبک شناخته شوید.

این موضوع را دست کم نگیرید.

پرشور بازدید : 85 جمعه 16 آذر 1397 نظرات (0)

ترجمه هر نوع متنی ویژگی مخصوص به خود را دارد، که مترجم آگاه باید از آنها اطلاع کافی داشته باشد. دانشجویان عزیز کشورمان بیشتر به ترجمه مقالات و پژوهش های خارجی از زبان های مختلف برای تکمیل پایان نامه، تحقیقات علمی و این دست کارها مبادرت میورزند.

ترجمه سریع

اما یادتان باشد همین اصول ترجمه مقاله یکی از بنیادی ترین مواردی است که هر دانشجو باید از آنها مطلع باید، دلیل اصلی این است که آنها وقت و انرژی زیادی برای ترجمه میگذارند اما اگر کار را به خوبی انجام ندهند نمیتواندد نتیجه نهایی دلخواه را کسب کنند.

خیلی از مواقع برای افزایش سرعت ترجمه کیفیت کار را فدا میکنیم و این ضربه بسیار زیادی به ما وارد میکند که به طور کل ارزش کار را کم میکنه.

یکی از راه های افزایش سرعت به همراه حفظ کیفیت ترجمه استفاده از برنامه ترجمه مرتبط و کامل است. این برنامه ها با فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز ترجمه به همراه واژه نامه های گسترده و وسیع کار ترجمه را برای هر کسی آسان میکنند.

خیلی از افراد دیگران را برای ترجمه انتخاب میکنند و باید هزینه های زیادی را متقبل بشوند اما میشود با تلاش و گسترش توانایی ها کارهای ترجمه را به بهترین شکل خودمان انجام دهیم.

پرشور بازدید : 82 جمعه 18 آبان 1397 نظرات (0)

ازدواج کردن موضوعی است که همیشه بحث های زیادی در موردش وجود داره، ازدواج کردن یک سری طرفدار و یک سری مخالف داره که همه اونها دارای استدلال هایی هستند که اتفاقا از موضعشون هم پایین نمیان.

ازدواج کردن اما بدون هر گونه جانبداری مهم ترین اتفاق زندگی هر فرد است البته به شرطی که رخ بدهد.

خارج شدن از دوران مجردی و ورود به دنیای پر مخاطره ازدواج چیزی هست که یک تکان بسیار زیاد به زندگی شما وارد میکند.

اینکه باید مسئولیت خیلی اتفاقات جدید را به عهده بگیرید مهم ترین بخش ازداج است، اینکه باید با احتیاط تر قدم بردارید خودش یک اتفاق خاص و ویژه است، اینکه تصمیمات شما نه فقط بر روی خودتان بلکه بر روی شخصی دیگر هم تاثیر میگذارد یک اتفاق جدید و البته زیبا در زندگیست.

زندگی به هر حال بالا و پایین زیاد داره اما تو ازدواج کردن یک ویژگی خیلی خوب وجود داره و اون گذشت نام میگیره.

بزرگترین بخش یکی شدن با یکی فرد دیگه گذشته، اگه این خصیصه رو ندارین به خوبی بایو کار کنید تا به دستش بیارید.

اگر گذشت ندارید زندگی خودتون و فرد کناریتون و به سختی میکشید، به یاد داشته باشید شما دو فرد متفاوت با ویژگی های خاص و گوناگون هستید، اینکه با هم اختلاف سلیقه داشته باشید، اینکه هر کدوم بخواین حرف خودشو به کرسی بشونه خیلی عجیب نیست اما اینکه نتونید برای طرف مقابل گذشت کنید عجیبه.

اما یادتون باشه این گذشت ها هم نباید مدام یک طرفه باشه.

به هر حال ازدواج کردن کاری زیباست اگر با منطق و بر مبنای اصول خودش باهاش برخورد کنید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 1,558
  • بازدید کلی : 7,462